De Tolkcontact-app (voorheen Signcall) is een handig hulpmiddel om in verschillende situaties met iedereen te kunnen communiceren. Je installeert de app op je smartphone, tablet of computer.
Met de Tolkcontact-app kun je:
Ook kun je met de app een tolk op afstand inzetten. Lees meer op de pagina over de Tolkcontact-app.
Ben je doof of slechthorend, dan betaalt je zorgverzekeraar de abonnementskosten voor de Tolkcontact-app. Zodra je de app bij ons hebt aangevraagd, regelen wij de vergoeding met je zorgverzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen.
Het alarmnummer 112 kun je bellen als je spoedeisende hulp nodig hebt bij een levensbedreigende situatie (verkeersongeluk, brand), of wanneer je getuige bent van een misdrijf (inbraak, geweld). De 112-alarmcentrale stuurt dan direct de juiste hulp: brandweer, politie of ambulance.
Ben je doof of slechthorend? Dan kun je 112 zelf bellen met de Tolkcontact-app. De Tolkcontact-app installeer je op je smartphone, tablet of computer. De knop om direct 112 te bellen staat standaard in de Tolkcontact-app.
In de Tolkcontact-app vind je de knop ‘Alarmnummer 112’. Als je hierop klikt, word je direct verbonden met de alarmcentrale van 112. Je kunt zelf spreken of typen (let op: geen beeld). De 112-medewerker antwoordt altijd door te typen. De medewerker blijft met je aan de lijn en stuurt de hulpdiensten naar de juiste plek.
Wil je in gebarentaal bellen naar 112? Bel dan via KPN Teletolk.
Als je doof of slechthorend bent, betaalt de zorgverzekering de abonnementskosten van de Tolkcontact-app. Bellen naar het alarmnummer 112 is gratis.
Kijk voor meer informatie op de website van alarmnummer 112.
Voor vragen, meer informatie of andere zaken kunt u per mail contact opnemen. Voor het inleveren van artikelen of foto’s voor de thema “Uit de oude doos” kunt u ook het mail adres gebruiken.
Mail: info@ouderenbelangen.nl