Wij kregen als organisatie het verzoek vanuit de Nationale Vacaturebank om een link te delen waar senioren, die graag bezig blijven door middel van vrijwilligerswerk, heen konden om te kijken of er wat tussen zit.
Hierbij willen wij dan ook de link delen waar u als senior een kijkje kunt nemen. Het is een nuttige toevoeging voor senioren die behoefte en mogelijkheid hebben om actief te blijven. Er kan onder andere gefilterd worden op locatie en vakgebied. Ideaal voor een relevante vrijwilligersfunctie in de buurt dus. Zo blijft u in beweging en voorkomt u eenzaamheid.
https://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/provincie/noord-brabant/dienstverband-vrijwilliger
Wij bieden financieel advies en regelen al het papierwerk
Als je partner of ouder naar een verpleeghuis gaat, is dat een stressvolle en emotionele periode. Het betekent afscheid nemen en loslaten. Tegelijkertijd moet je belangrijke keuzes maken, ook op financieel gebied.
Dit kan overweldigend zijn, want er zijn ontzettend veel regels en instanties waar je rekening mee moet houden. Zicht op Geld biedt financieel advies en regelt het papierwerk. Dat geeft rust in roerige tijden.
Speciaal voor senioren waarbij één partner wordt opgenomen in een zorginstelling en de andere partner thuis blijft wonen, hebben we de dienst Financieel Ontzorgd.
Blijft er na opname géén partner thuis wonen en blijft de eigen woning leeg achter, dan bieden we de dienst Vermogensadvies.
Financieel Ontzorgd
Als je partner wordt opgenomen in een verpleeg- of verzorgingshuis is dat vaak een verdrietige periode. Er komt veel op je af, want er moet flink wat geregeld worden. Zicht op Geld is gespecialiseerd in het financiële aspect van een verpleeghuisopname. Onze adviseurs bekijken wat voor invloed de verschillende regelingen hebben op de eigen bijdrage en het inkomen. Je kunt bijvoorbeeld de AOW voor gehuwden laten omzetten naar een AOW voor alleenstaanden. Dan ontvang je meer geld. Aan de andere kant betaal je daardoor meer belasting en een hogere eigen bijdrage, waardoor je er per saldo misschien op achteruit gaat. Wij zetten alles op een rijtje waardoor je zeker weet dat je financiën goed geregeld zijn en helpen bij:
- AOW en pensioen
- Eigen bijdrage CAK
- Belastingen
- Zorgtoeslag en huurtoeslag
- Zorgverzekering en andere verzekeringen
Onze adviseurs zoeken alles uit
Wetten en regels zijn ingewikkeld en veranderen met de regelmaat van de klok. Je weet daardoor niet zeker of de informatie die je op internet vindt, klopt. Onze adviseurs zijn op de hoogte van alle actuele procedures en zoeken alles voor je uit. We onderzoeken het lopende jaar, het komende jaar en de voorgaande jaren. Want soms kunnen regelingen met terugwerkende kracht worden aangevraagd. Wij verzorgen al het papierwerk zodat jij tijd en energie overhoudt voor je dierbare. Bij ons heb je zicht op geld en dat ontzorgt bij verpleeghuisopname, in ieder geval op financieel vlak.
Wat levert het op
Dat is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Gemiddeld levert ons advies € 7.000 per jaar op voor onze klanten.
Wat zijn de kosten
Onze adviseurs komen bij je thuis voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bovendien werken wij op basis van ‘no cure no pay’. Dit betekent dat als wij geen financieel voordeel vinden, je geen factuur krijgt. Zo kom je niet voor nare verrassingen te staan. Pas als er profijt voor jou is, betaal je een vergoeding. Dat is een vast percentage, 20% inclusief btw, over het voordeel dat wij in de komende 12 maanden kunnen realiseren, inclusief eventueel voordeel over de voorgaande jaren. Deze vergoeding is éénmalig, maar jouw voordeel loopt nog door in de jaren hierna.
Mochten beide partners nog niet pensioengerechtigd zijn, dan geldt een ander percentage, namelijk 40% inclusief btw. Dit tarief is hoger omdat het voordeel vaak wat kleiner is en onze adviseurs wel evenveel tijd besteden aan het financiële plan.
Onze werkwijze
We snappen dat je bedenkingen kunt hebben om alle financiën aan een vreemde toe te vertrouwen. Daarom komt onze adviseur bij je thuis voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Als je het prettig vindt om een bekende of één van je kinderen bij het gesprek aanwezig te laten zijn, dan is diegene ook van harte welkom. Tijdens het gesprek leggen we rustig uit wat onze werkwijze is, wat je van ons kunt verwachten en hoe wij een adviesrapport opstellen.
Een aantal vragen die wij vaak horen en misschien voor jou van toepassing zijn:
- Kies ik voor AOW voor gehuwden of alleenstaanden?
- Hoe hou ik de eigen bijdrage zo laag mogelijk?
- Moet ik mijn eigen woning of vermogen opeten?
- Hoe betaal ik zo weinig mogelijk belasting?
- Wat verandert er voor mijn zorg- en huurtoeslag?
- Moeten mijn zorgverzekering en andere verzekeringen aangepast worden?
Wat kun je van ons verwachten
Wanneer je besluit om met ons in zee te gaan, kun je het volgende van ons verwachten:
- Wij berekenen wat het maximale voordeel is.
- Je ontvangt een persoonlijk, duidelijk adviesrapport. Je weet precies wat het financiële plaatje is.
- Wij geven de wijzigingen door bij de instanties.
- Wij zorgen ervoor dat je niet teveel betaalt of te weinig ontvangt.
- Wij stellen de verzoek- en bezwaarschriften op.
- Wij houden de voortgang in de gaten en houden je op de hoogte.
- Je kunt rechtstreeks terecht bij je eigen adviseur voor vragen en opmerkingen.
Klik hier voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek of meer informatie. Je kunt ons ook rechtstreeks bereiken via 058-2300444 of info@zichtopgeld.nl.
Geen partner?
Is er geen partner (meer)? Dan kan de dienst Financieel Ontzorgd niet ingezet worden. We kunnen dan wél helpen met Vermogensadvies. Hier vragen klanten ons vaak om wanneer de eigen woning leeg achter blijft na de verpleeghuisopname. Vragen die dan langs komen zijn: hoeveel eigen vermogen kun je hebben bij opname, hoe zit het met schenk- en erfbelasting, wat is de invloed op de eigen bijdrage Wlz? Zo zijn er nog veel meer vragen waar je tegenaan kunt lopen, vragen waarover wij je graag adviseren.
Vermogensadvies
Wanneer je vader of moeder wordt opgenomen in een zorginstelling en de eigen woning leeg achter blijft, dan leidt dit tot allerlei financiële vragen. Vaak heeft die generatie zuinig geleefd, is het huis bijna afbetaald en het pensioen voldoende om van te leven. Er lijkt niet veel aan de hand. Totdat er sprake is van een opname in een zorginstelling en dan wordt het een stuk gecompliceerder. Wat we regelmatig van onze klanten horen is:
- Wat doe je met de woning: zsm verkopen, gaan verhuren of wachten?
- Hoe zit het met schenk- en erfbelasting?
- Wat is de impact op de eigen bijdrage Wlz?
- Hoeveel eigen vermogen mag je hebben bij opname in een verpleeghuis?
- De afgeloste eigen woning is bedoeld als erfenis voor de kinderen. Hoe voorkom je dat alles naar de belasting en eigen bijdrage gaat?
Wat kunnen wij doen
Onze adviseur brengt alles in kaart zodat het eigen vermogen optimaal beschermd wordt. Het CAK bepaalt de eigen bijdrage door onder andere te kijken naar het inkomen en eigen vermogen. Wat de berekening ingewikkeld maakt, is dat de peildatum twee jaar teruggaat. Daarnaast is het goed om te weten hoe de Belastingdienst omgaat met de waarde van het huis.
- Wij maken een persoonlijk financieel advies, waardoor de familie inzicht krijgt in de consequenties van de verschillende keuzes op de diverse belastingen (inkomsten-, schenk- en erfbelasting) en op de eigen bijdrage Wlz.
- We laten zien welke mogelijkheden er zijn om de eigen bijdrage zo laag mogelijk te houden.
- We maken inzichtelijk wat het kost om het vermogen te schenken of te erven.
- We adviseren hoe je kunt besparen op de erfbelasting.
Onze werkwijze
We plannen twee gesprekken in: het kennismakingsgesprek en het adviesgesprek. Je kunt ervoor kiezen dat we bij jou thuis komen of dat we deze gesprekken online (videobellen) doen. Dit laatste is voor veel klanten een fijne optie als diverse familieleden verspreid over het land wonen en zo toch gemakkelijk kunnen aansluiten bij de gesprekken.
Tijdens het kennismakingsgesprek wordt geïnventariseerd hoe jullie situatie eruit ziet en welke vragen, zorgen en wensen jullie hebben. Aan de hand van deze informatie wordt een persoonlijk adviesrapport opgesteld, wat tijdens het adviesgesprek wordt besproken. Hierdoor krijg je inzicht in de mogelijkheden zodat je met een gerust hart keuzes kunt maken.
Wij verkopen geen financiële producten. Je weet dus zeker dat je onafhankelijk advies krijgt.
Wat zijn de kosten
De vergoeding voor het persoonlijke financieel advies is € 695 inclusief BTW als er geen testament is en € 795 inclusief BTW als er wel een testament is. Een testament is voor iedereen weer anders. Hierdoor is er meer tijd nodig om de situatie rondom de erfenis vast te stellen. Vandaar het verschil in tarief.
Deze tarieven zijn op basis van een online adviestraject met videobellen. Als je graag wilt dat de adviseur bij je thuis aan tafel het kennismakings- en adviesgesprek doet, dan geldt hiervoor in totaal een toeslag van € 95 inclusief BTW.
Klik hier voor meer informatie. Je kunt ons ook rechtstreeks bereiken via 058-2300444 of info@zichtopgeld.nl.
BeleefPlus Goes
BeleefPlus is een regionale beurs voor actieve 50-plussers. ‘Proef, zie, leer, doe en ervaar de beurs’ is de slogan en geeft exact weer waar BeleefPlus voor staat. Naast de uitgebreide informatie die wordt verstrekt, worden er demonstraties en workshops gegeven, gevarieerde activiteiten georganiseerd, wedstrijden uitgeschreven, kan er worden geprobeerd, geproefd, geluisterd, gekeken en zijn er nog veel meer activiteiten die aansluiten bij de interesses en belevingswereld van de actieve 50-plusser.
De derde editie van BeleefPlus Goes vindt plaats op vrijdag 23 en zaterdag 24 september 2022 in de Zeelandhallen. De beurs is beide dagen geopend voor bezoek van 10.00 – 17.00 uur. Kijk op https://www.beleefplus.nl/ voor meer informatie over BeleefPlus.
Doordat BeleefPlus regionaal en relatief kleinschalig is opgezet krijgt de beurs haar eigen unieke karakter. Het is geen massabijeenkomst, waarbij u door de bomen het bos niet meer ziet, maar een intieme en persoonlijke beurs met een gemoedelijke en ongedwongen sfeer. Op die manier heeft u ruime tijd en ruimte om alle stands te bezoeken en gesprekken aan te gaan met experts. Er is voor iedereen wel wat te doen tijdens BeleefPlus. Op de beurs zijn diverse thema’s vertegenwoordigd waaronder:
- Vakantie
- Tuin & tuinieren
- Vrije tijd
- Wonen
- Zorg & welzijn
- Mobiliteit
Elk thema omvat verschillende deelnemers met eigen specialiteiten. Bovendien vinden er modeshows plaats en is er live muziek op het podium waar u vanaf het beursterras van kan genieten.
Eenzaamheid is een groeiend probleem in Tilburg. We willen samen met partners aan de slag om eenzaamheid te verminderen, met specifieke aandacht voor ouderen en jongeren. Daarom zijn we in 2019 gestart met het vormen van de Coalitie tegen Eenzaamheid Tilburg.
Doelstellingen coalitie tegen eenzaamheid:
- Doorbreken van het taboe op eenzaamheid
- Eenzaamheid zichtbaar en bespreekbaar maken en bewustwording creëren
- Voorkomen van vereenzaming bij Tilburgse inwoners
- Voorkomen van het verergeren van vereenzaming bij Tilburgse inwoners die eenzaamheid ervaren
- Doen wat werkt, samen met partners in de Coalitie tegen Eenzaamheid Tilburg
Deelnemende organisatie
In 2019 hebben een 50-tal deelnemers en organisaties zich aangesloten bij de Tilburgse Coalitie tegen Eenzaamheid. Dit zijn zowel inwoners en vrijwilligers die met eenzaamheid te maken hebben als professionals uit zorg- en welzijnsorganisaties, maatschappelijke initiatieven, culturele instellingen, corporaties etc.
Contact
Iedere inwoner, organisatie of bedrijf kan meedoen aan de Tilburgse Coalitie tegen Eenzaamheid. Wie mee wil doen, kan zich melden via het e-mailadres ontmoet-elkaar@tilburg.nl. Ook tips, verhalen en ideeën over eenzaamheid kunt u mailen.
Bekijk de filmpjes
- Op 14 februari 2019 sloten de eerste coalitiepartners aan tijdens een Valentijnsdiner. Bekijk het filmpje.
- De 87-jarige mevrouw Blondé gaat dankzij stichting Met je Hart weer regelmatig de deur uit. Bekijk het filmpje.
- Quint is 23 jaar en kreeg 2 jaar geleden de diagnose MS. Met hulp van R-Newt ontdekt hij zijn talenten en maakt hij nieuwe vrienden. Bekijk zijn verhaal
Bereikt u in het kalenderjaar de AOW-leeftijd? Dan krijgt u de ouderenkorting en misschien ook de alleenstaandeouderenkorting.
Ouderenkorting
U krijgt de ouderenkorting als u uiterlijk op 31 december van het kalenderjaar de AOW-leeftijd hebt.
Verzamelinkomen | Ouderenkorting |
---|---|
tot € 38.465 | € 1.726 |
vanaf € 38.465 tot € 49.972 | € 1.726 - 15% x (verzamelinkomen - € 38.465) |
vanaf € 49.972 | € 0 |
Verzamelinkomen | Ouderenkorting |
---|---|
tot € 37.971 | € 1.703 |
vanaf € 37.971 tot € 49.324 | € 1.703 - 15% x (verzamelinkomen - € 37.970) |
vanaf € 49.324 | € 0 |
Verzamelinkomen | Ouderenkorting |
---|---|
tot € 37.373 | € 1.622 |
vanaf € 37.373 tot € 48.186 | € 1.622 - 15% x (verzamelinkomen - € 37.372) |
vanaf € 48.186 | € 0 |
Het verzamelinkomen is het totaal van uw inkomsten en aftrekposten in de 3 boxen, zonder uw verrekenbare verliezen over vorige jaren. U krijgt deze kortingen via de AOW-uitkering van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
Alleenstaandeouderenkorting
U krijgt de alleenstaandeouderenkorting als u:
- het hele kalenderjaar of een deel daarvan een AOW-uitkering voor een alleenstaande krijgt of daar recht op hebt
- in het kalenderjaar geen of een gedeeltelijke AOW-uitkering voor een alleenstaande krijgt, omdat u vóór de AOW-leeftijd in het buitenland woonde of erkend gemoedsbezwaarde bent en daarom geen (volledig) recht op een AOW-uitkering hebt opgebouwd
Wilt u weten of u recht hebt op een AOW-uitkering voor alleenstaanden? Dit kunt u navragen bij de SVB.
De hoogte van de alleenstaandeouderenkorting is:
Jaar | Alleenstaandeouderenkorting |
---|---|
2022 | € 449 |
2021 | € 443 |
2020 | € 436 |
Een nieuw thuis
“Hier kan ik mezelf zijn”
Villa Gardiaan in Dongen heeft afgelopen zomer haar deuren geopend. De zorgvilla is onderdeel van Stepping Stones Home & Care. In deze kleinschalige, warme en sfeervolle woonomgeving wordt 24-uurs dementiezorg op maat aangeboden aan ouderen met geheugenproblematiek. Bijzonder is het ‘thuis’ gevoel wat heerst in het voormalig klooster. Villa Gardiaan, een zeer bijzondere en stijlvolle woonomgeving.
Écht thuiskomen
Lisette van der Vliet, locatiemanager van zorgvilla Gardiaan vertelt: “Villa Gardiaan biedt ouderen met geheugenproblematiek een warm, veilig en sfeervol thuis. Hoe wij dit doen? Door het welzijn van de bewoners centraal te stellen en de zorg en dagindeling af te stemmen op persoonlijke wensen en behoeften. Dit noemen wij belevingsgerichte zorg. Hierdoor voelen bewoners zich al snel thuis en dat maakt de overgang om bij ons te komen wonen een stuk gemakkelijker. Daarnaast werken we met een vast zorgteam, herkenbaarheid is namelijk erg belangrijk voor mensen met dementie”. Dit wordt door bewoners én hun familie erg gewaardeerd.
Belevingsgerichte zorg
“Door de mensen die bij ons komen wonen écht goed te leren kennen, kunnen wij rekening houden met persoonlijke wensen en gewoontes. Slaapt iemand graag uit? Geen enkel probleem! Houdt iemand van wandelen? Dan gaan we er samen op uit. Liever ’s avonds douchen dan in de ochtend? Dan maken we daar tijd voor. Zo houdt iemand de regie over zijn eigen leven en kan dagelijks de dingen doen die hij of zij prettig vindt” aldus Lisette.
Samen een huishouden runnen
Enorm trots is ze op ‘haar’ zorgvilla. “Wat wij hier elke dag doen is best bijzonder. Met een fantastisch zorgteam zorgen wij er iedere dag voor dat elke bewoner een dagindeling heeft die passend is voor hem of haar. Sommige bewoners vinden het bijvoorbeeld prettig mee te helpen met het vouwen van de was, of met boodschappen doen, anderen wandelen graag. Ook spreken ze graag hun voorkeur uit voor bepaalde etenswaren. Daar houden we dan rekening mee. Echte Brabantse worstenbroodjes bij de lunch, een glas wijn bij het eten. Dit waarderen de bewoners zeer. Het voelt dan net zoals vroeger thuis. We runnen echt samen een huishouden.”
Kom langs voor een bezoek
Wanneer uw partner of familielid door dementie of ander soort geheugenproblematiek niet meer thuis kan wonen, is dit vaak een lastig proces. Stepping Stones Home & Care begeleidt en adviseert u graag in de keuze voor een geschikte woonomgeving. Neem contact op met relatiemanager Nathalie van den Burg via 088 - 113 2000 of info@steppingstones.nl. Meer weten over Villa Gardiaan in Dongen? Op www.villagardiaan.nl vindt u meer informatie.
Natuurlijk Herdenken
De vrije natuur als bewuste keuze voor het verstrooien van as
Over de dood, rouwen en herdenken wordt tegenwoordig anders gedacht. De invulling van een uitvaart is heel persoonlijk. Stond eerst vooral het afscheid van de overledene centraal, vandaag wordt bij een uitvaart steeds vaker het leven gevierd. De manier waarop de overledene geleefd heeft, is daarbij het uitgangspunt. Wat vond de overledene belangrijk en wat waren de dingen waar hij/zij van hield? De mogelijkheid om het lichaam ‘terug te geven’ aan de natuur spreekt mensen in toenemende mate aan.
Wat is natuurlijk herdenken?
De Stichting Natuurlijk Herdenken is opgericht om ruimte te bieden aan de vraag om as te mogen verstrooien in de vrije natuur, in de natuurgebieden van Staatsbosbeheer. Bij natuurlijk herdenken staat de natuur centraal. Met het verstrooien van de as wordt het lichaam als het ware teruggeven aan de natuur. De plaats waar de as verstrooid is, krijgt geen markering met bijvoorbeeld een steen met een naam, bloemstuk, foto’s …. De plek zélf is de herinnering. En de natuur bepaalt hoe de plek zich ontwikkelt. Natuurlijk herdenken kent ook geen openingstijden, hekken, toegangspoorten of aangeharkte paadjes. Mens en dier zijn welkom.
Persoonlijke wensen centraal
Tijdens en na een uitvaart is – binnen de wet - bijna alles mogelijk. Tijdens de condoleance kan bijvoorbeeld de favoriete wijn van de overledene geschonken worden en ook de plechtigheid wordt persoonlijk vormgegeven. Een heel eigen invulling van de asbestemming kan daar ook bij horen. Het verstrooien van de as in de vrije natuur als persoonlijke wens.
Vooraf nadenken over wat u wilt…
Gelukkig denken steeds meer mensen ook in een vroeg stadium na over hun (eigen) uitvaart. Dat is ook belangrijk voor de nabestaanden. Na een overlijden moet er immers in een emotionele periode een groot aantal beslissingen worden genomen. En dat óók nog eens in korte tijd. Is bij nabestaanden dan bekend wat uw wensen zijn, dan kan dat bij het verwerken van het verlies een belangrijke rol spelen. En dat geldt ook voor wat u wilt dat er met uw as gebeurt! Vergeet niet uw wensen vast te leggen én te bespreken.
In ons land vindt direct na de crematieplechtigheid de crematie (verassing) plaats. De wet op de Lijkbezorging bepaalt vervolgens dat de overgebleven as nog een maand in het crematorium bewaard moet worden. Pas daarna mag er een bestemming aan de as worden gegeven. Mensen zoeken steeds vaker naar een bijzondere plek om de as te mogen verstrooien. Volgens de wet moet er dan echter wel altijd toestemming zijn van de eigenaar van de grond.
Begeleiding en toestemming
Wilt u as verstrooien in natuurgebieden van Staatsbosbeheer, dan helpt de Stichting Natuurlijk Herdenken u. Wij begeleiden u volledig, verzorgen de toestemming en geven een certificaat af. U kunt de as zelf verstrooien, maar desgewenst kunnen wij de verstrooiing ook voor u verzorgen. In overleg met de Stichting Natuurlijk Herdenken kan invulling gegeven worden aan uw wensen.
Heeft u vragen over het verstrooien van as in de vrije natuur – of dat nu in een speciaal aangewezen natuurgebied is of in een ander gebied van Staatsbosbeheer – neemt u dan contact op met de Stichting Natuurlijk Herdenken: 0313 422 307 of info@natuurlijkherdenken.nl. Voor meer informatie kunt u uiteraard ook op onze website kijken: www.natuurlijkherdenken.nl
Een verhuld ouderenprobleem
Ouderen en problemen zijn volop benoembaar en aan veel van deze problemen wordt de nodige aandacht besteed al is het vaak onvoldoende. De positie van de oudere is de laatste jaren sterk veranderd door een sterk veranderde visie betreffende de omgang met ouderen.
In een ver achter ons liggend verleden werden mensen die niet meer in staat waren hun eigen bestaan te leiden, opgevangen door hun kinderen en tot aan de dood toe werden verzorgd. De laatste jaren klinkt terecht de roep naar een omgang met ouderen die langer zelfstandig hun eigen bestaan op orde moeten houden en ook tot veel later moeten blijven door werken.
Veel van de problematiek die het op latere leeftijd nog zelfstandig moeten functioneren met zich meebrengt is dagelijks nieuws en komt ook in deze brochure uitgebreid aan de orde. Er is echter een onderdeel van het steeds ouder zelfstandig blijven functioneren dat niet of nauwelijks enige aandacht krijgt en wel degelijk een enorme invloed heeft op het functioneren van het bestaan.
Het gaat in dit specifieke geval om het ontstaan van schulden en leven op of onder het sociaal minimum omdat ouderen niet meer kunnen omgaan met de vraag die de maatschappij van hen vraagt. Veel van de voorzieningen waar iedereen recht op heeft, worden door ouderen niet of onvoldoende aangevraagd omdat de manier waarop dit soort zaken dient te worden aangevraagd geautomatiseerd gedaan moeten worden en dat deze manier van aanvragen blijkbaar te ingewikkeld is en veel ouderen geen gebruik maken van voorzieningen waarop zij recht hebben.
Doordat veel ouderen geen gebruik maken van de rechten die zij hebben, raken steeds meer ouderen in financiële problemen. Geen gebruik maken van bijvoorbeeld voldoende huurtoeslag betekent, dat de persoon die onvoldoende of geen toeslag heeft aangevraagd terwijl daar wel recht op is, dat deze persoon onder de grens van het zogenaamde sociale minimum leeft en dus eigenlijk onder het bestaansminimum.
Gezien de meest recente onderzoeken naar mensen in een problematische schuldenpositie zijn ouderen een zeer kwetsbare en moeilijk bereikbare groep. In de praktijk van de wettelijke schuldsaneringsregeling is het helaas zo dat steeds vaker ouderen moeten worden toegelaten tot de schuldsaneringsregeling. De reden hiervan is dat er sprake is van het ontstaan van een problematische schuldenlast die vooral wordt veroorzaakt door het niet gebruik maken van de voorzieningen waar men recht op heeft en als tweede belangrijke oorzaak het niet durven of kunnen vragen van de juiste hulp.
Het hebben van schuld of het niet kunnen betalen van de vaste lasten en andere rekeningen is een onderwerp waar zeker ouderen niet graag of helemaal niet over willen of durven te praten, laat staan dat je met deze problemen hulp gaat vragen. Hulp vragen is ook moeilijk en vergt ook dat je over een hoge drempel moet heenstappen, maar is wel noodzakelijk om het bestaan op orde te houden en niet verder te vervallen in een hopeloze situatie.
Vraag daarom tijdig hulp als u het inzicht in uw zaken kwijt bent, vraag hulp bij het aanvragen van de noodzakelijke voorzieningen als de toeslagen en mocht u financieel niet meer kunnen rondkomen, dan kunt u altijd met een deskundige of bijvoorbeeld de rechtbank contact opnemen, die u vervolgens doorverwijzen naar een deskundige om u bij te staan met het oplossen van uw financiële problemen.
Wil je knutselen? Zoek je een knutselidee? Dan vind je vast iets op deze website! Veel knutselideeën die je kunt knutselen met allerlei simpele materialen. Je kan kaarten maken, kleuren, vouwen, knippen en plakken en je kan in verschillende rubrieken zoeken. De knutselideeën zijn voor peuters, kleuters en grotere kinderen geschikt, maar ook volwassenen zullen veel dingen voor de knutselhobby kunnen vinden. De meeste knutselmaterialen zul je wel in huis hebben en alle knutselwerkjes worden netjes uitgelegd met tekeningen en / of foto's. Dus kom, ga een knutselwerkje uitzoeken en knutselen.
Veel plezier ermee.
Knutselwerkjes vind je op: www.knutselidee.nl
Thuis aan Huis is gespecialiseerd in het verhuren- en verkopen van mantelzorgwoningen.
De mantelzorgwoningen die Thuis aan Huis levert zijn geschikt voor ouderen die in zijn of haar vertrouwde omgeving willen blijven wonen. Thuis aan Huis ondersteunt haar klanten bij het volledige traject vanaf de voorbereidingen, het aanschaffen van een mantelzorgwoning op maat tot de nazorg!
Thuis aan Huis zorgt ervoor dat hulpbehoevenden (ouderen) langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Door een mantelzorgwoning van Thuis aan Huis te plaatsen kan de bewoner in zijn of haar vertrouwde omgeving blijven wonen.
Zelfstandig maar niet alleen!
Thuis aan Huis hoopt door middel van de mantelzorgwoningen bij te dragen aan de maatschappelijke zorg. Daarbij streven wij ernaar dat iedere mantelzorgwoning aan de wensen en behoeften van de klant voldoet. Thuis aan Huis levert een hoge kwaliteit, voor een betaalbare prijs, passend bij ieder budget.
Comfortabele mantelzorgwoningen waarin het voorzieningsniveau naar wens kan worden aangepast. De woning is zo gemaakt dat bijzondere voorzieningen eenvoudig kunnen worden ingepast wanneer de vraag naar zorg groter wordt. Thuis aan Huis biedt de mogelijkheid om een mantelzorgwoning te huren of te kopen. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot huurkoop, terugkoop en bemiddeling bij de (eventuele) verkoop.
Het volledige traject - van ontwerp tot realisatie en plaatsing – wordt samen met U doorlopen.
De mantelzorgwoningen zijn gelijkvloers, rolstoelvriendelijk en voorzien van woon-, slaap- en badkamer. De mantelzorgwoningen hebben in zowel de winter als de zomer een prettig binnenklimaat en worden, door de vele ramen, als licht en ruim ervaren. De mantelzorgwoningen worden geplaatst in een tuin van een bestaande woning.
De woning wordt in delen (prefab) gefabriceerd en getransporteerd naar de locatie van de toekomstige bewoner(s). Vervolgens wordt de mantelzorgwoning in slechts één dag geplaatst.
Voor meer informatie zie: www.ThuisaanHuis.com of bel met 085 888 42 00
Voordelen mantelzorgwoning
Een mantelzorgwoning is een aangepaste kant-en-klare woning die u in de tuin plaatst. De woningen zijn snel te plaatsen en kunnen ook weer weggehaald worden als de mantelzorg niet meer nodig is.
√ Langer zelfstandig blijven wonen
√ Op maat gemaakt, volledig naar wens
√ Keuze tussen huur, koop of huur-koop
√ Vergunningsvrij bouwen
Voordelen Thuis aan Huis
Thuis aan Huis is een organisatie die u helpt en ondersteund bij het gehele proces van de aanschaf van een mantelzorgwoning. Door onze kennis, contacten, netwerken en advies bieden wij u het complete traject aan.
√ 1 aanspreekpunt
√ Voor elke portemonnee een oplossing
√ Eigen werkplaats, snel kunnen schakelen
√ Comfortabel en compleet